Rozhovor: Osobní koučka Zuzzi Husarová

Rozhovor: Osobní koučka Zuzzi Husarová

1, 2

Zuzzi natáčí také videa – to následující je přímo výzva k práci s vnitřním dialogem, který vám často namlouvá, co se má a nemá dělat.

 Jak s vnitřním dialogem začít pracovat? Co bys doporučila jako první?

lukas-celoud Meditaci. Meditací se dokážeme zastavit a zjistit, co se v naší hlavě děje. Před zastavením je to jen shon myšlenek, ale když se zastavím a podívám se na to jako pozorovatel, tak vidím tu dálnici pod sebou. A vidím, že tam jezdí třeba nějaká škaredá auta, která mohu vyměnit za hezká. Tím, že je vyměním, mohou pak myšlenky pracovat v můj prospěch.

Říká se, že stejně jako naše srdce tluče, tak naše mysl myslí. A já potřebuji, aby myslela v můj prospěch. To znamená, že kdykoliv budu mít destruktivní myšlenky, řeknu stop, a řeknu si, co chci místo toho. Nad čím chci přemýšlet? Když přemýšlím, že mám tlustá stehna, řeknu si: „Stop! Co je na mě krásného?“

Co lidé mohou právě teď udělat ohledně vnitřního dialogu, aby jim to zlepšilo život?

lukas-celoud Právě teď? Říct si 3 věci, které se mi dnes podařily.

Jde o to zaměřovat pozornost na to kladné a pozitivní. Neříkám, že máme dělat jako by problémy neexistovaly, to ne – prostě tam jsou, otázka je, co s nimi budeme dělat?

Je to jako když si někdo koupí nové auto, třeba modrou Octavii – najednou začne zjišťovat, že je všude spousta modrých Octavií. A proč? Protože se na to soustředí – protože to má doma. Stejně tak je to u maminek, když jsou těhotné. Najednou všude vidí těhotné maminky. Protože je to stav, na který se momentálně soustředí.

A díky tomu, že se budu každý den soustředit na to, co se mi podařilo, najednou budu vidět více věcí, které se mi daří a dokážu vidět i více příležitostí, které se mi mohou podařit. Náš mozek filtruje všechny informace, které k nám přichází, a my si vybíráme, jakým směrem je chceme filtrovat. Jestli na přínosné – pozitivní, nebo nepřínosné – negativní.

Když dnes člověk začne jenom s těmito 3 pozitivními věcmi, tak já garantuji, že do měsíce bude vidět ohromné výsledky!

Jak poznat ten správný vnitřní dialog?

lukas-celoud To poznáš jednoduše podle toho, jak se cítíš.

Když se sama sebe zeptám, jak jsem se dnes měla. A odpovím si: dobře, ale teď je to hrozné, protože mám hroznou vyrážku na obličeji. A pak se zeptám, jak se při tom cítím: hrozně, je to strašný pocit.

Tak vím, že bych měla můj dialog nějakým způsobem změnit.

Mohu si tedy položit otázku: „Co by mi pomohlo k tomu, abych se cítila dobře? Kdybych se přijala. A co by mi pomohlo k tomu, abych se přijala? Začít se soustředit na to, co mám na sobě hezkého.“ Atd.

A takto si každý sám může hrát s vnitřním dialogem a pomocí podobných koučingových otázek jej nastavit tak, aby se ve svém nitru začal podporovat.

Při našem rozhovoru v Brně

Při našem rozhovoru v Brně

Jsou situace, kdy je vnitřní dialog velmi obtížné kontrolovat. Mohou to být situace, kde se ti již v minulosti něco stalo a máš tam např. nějaké trauma, které se ti opakuje. Jak se dá s tímto pracovat a nastavit to tak, abys tu situaci prožívala tak, jak chceš?

lukas-celoud K tomu mám krásný příklad, který se mi nedávno stal. Vracela jsem se z Chicaga do Mexika. Přijela jsem v 1 ráno, celá šťastná, že už jsem doma – a co se nestalo. Mé štěstí a radost najednou srazila na kolena paní policistka, která se mě zeptala, zda mám zpáteční letenku.

Byla to již moje třetí cesta do Mexika a nikdy po mě zpáteční letenku nechtěli. Nezjistila jsem si, že to je pro turisty ze zákona povinné. V ten moment jsem se začala potit a klepat, protože jsem si samozřejmě nepřála být vyhoštěna z místa, kde mám všechny věci a přítele. A to bylo to, co jsem si v ten moment opravdu začala myslet: „teď mě deportují“ – takové myšlenky mi začaly lítat úplně samy.

Mohu meditovat každý den, ale ta automatika tam pořád je.

Dala mě do vyslýchací místnosti; vedle mě spousta černochů a lidí, kteří tam přespávali a čekali na vyhoštění. Má mysl začala roztěkaně fungovat způsobem: „Tak dobrý – budeš deportovaná, tak jak to uděláš? Co budeš říkat?“

A v ten moment jsem si díky mému nadhledu z meditační praxe uvědomila, že mi tento negativní dialog začal jet, dokázala jsem se zastavit a zeptat sama sebe: „Je to něco, co ti nyní způsobí, že se budeš cítit lépe? Ne. Je to něco, co ti přinese výsledek, který chceš? Ne. Co můžeš udělat pro to, abys to změnila? Dobře, pomůže ti meditace. Potřebuješ se uklidnit, protože jsi nervózní. Ok, kde tady můžeš meditovat? Dobře, záchod.“

Zeptala jsem se paní policistky a šla jsem na záchod. Tam jsem se zavřela, zavřela víko, sedla jsem a začala meditovat. Zavřela jsem oči a zaměřila se na svůj střed. Nejdříve jsem zklidnila dech, a pak jsem si začala vizualizovat, jak chci, aby tato situace dopadla. Představovala jsem si, jak odcházím z letiště; jak jsem šťastná a jak to všechno dobře dopadlo – že se usmívám a že už objímám přítele a vše je v pořádku.

zuzzi5

Vrátila jsem se do vyslýchací místnosti. Policista, který přišel, byl úplně jiný – samozřejmě – protože jsem již změnila frekvenci mé energie. Byl úplně milý, příjemný a řekl: „tak povídejte“.

Nakonec zavolal i mému příteli, ten mu potvrdil vše, co jsem mu řekla a všechno dopadlo skvěle. Pustili mě a já jsem mohla jít za přítelem a vše bylo v pořádku.

Neříkám, že to na mě nenechalo nějaký dopad, ano nechalo, klepala jsem se, bylo to pro mě traumatické, určitě ano, ale tím, že jsem dokázala změnit v ten daný moment můj vnitřní dialog, jsem se dostala z této situace v klidu během hodiny, zatímco jinak by mohla trvat několik hodin a skončit mojí deportací.

Toto je krásný příklad toho, jak člověk může zafungovat v situaci, kdy jeho vnitřní dialog není takový, jaký by si přál. (Je to také princip cracknutí vlastní reality, o kterém mluví Honza v našem rozhovoru.)

Jak pracuješ každodenně se svým vnitřním dialogem? Máš nějaké rituály?

lukas-celoudJak jsem říkala na začátku, disciplína je velmi důležitá. Mám ranní rituál, kdy se vzbudím, dám si sklenici vody a potom si dám hodinu meditace. Dělám dhammakaya meditaci, na kterou jsem dělala můj meditační kurz a zároveň ji učím mé klienty.

Po této hodině meditace mám hodinu kundaliní jógy. To je jóga, kde se pracuje nejenom s tělem, ale také s hlavou. Cvičím ásany, zpívám mantry a na konci provádím uvolnění těla.zuzzi4-2

A tyto 2 hodiny každý den, mi pomůžou k tomu, abych byla úplně v klidu a zvládla cokoliv, co má ten den přijít. Jakkoliv stresujícího. Vnímám, že když tyto 2 hodiny zkrátím třeba na hodinu, tak to na sobě cítím a musím si dát večer ještě např. půl hodiny až hodinu meditace, abych ten požadovaný čas pro sebe každý den opravdu měla.

Pak, když cítím, že toho je na mě hodně a mám v hlavě hodně myšlenek, velmi mi pomáhají mantry. Zpívám si třeba 14 minut jednu mantru. To je to, co mi pomáhá se zklidnit.

Věříš na osud? Když se někomu dějí opakovaně určité věci v životě a říká, že je to osud.

lukas-celoud Věřím, že něco je dané a něco se dá změnit. Mám zkušenost, že jsem neustále utíkala od problémů. To byla moje minulost. Nechtěla jsem ty věci řešit. Většinou jsem odcestovala do nějaké daleké země a tam mě to za chvíli zase dohnalo. Za pár měsíců to bylo to stejné – opět jsem řešila ty stejné věci. Mohla bych si říct: „tak to je osud“.

Ale uvědomila jsem si, že to není osud – že jsem jen nechtěla čelit realitě a tomu, co jsem si v ten moment potřebovala zpracovat.

V momentě, kdy jsem se tomu postavila čelem a řekla si např.: „dobře, tak se musím naučit omlouvat, ten vztah mi za to stojí“ a naučila jsem se opravdu s pokorou omlouvat, jsem si pak najednou uvědomila, že se mi ty věci už nedějí – úplně zmizelo to, co se mi dříve stále opakovalo.

A proč? Protože jsem to změnila já v sobě.

Pokud to teď čte někdo, komu se neustále opakují ti stejní partneři, pořád je to to stejné, nebo stejná práce, kde je nespokojený a zase hledá něco jiného, tak je to jen v tom, že je potřeba změnit vnitřní přístup.

Na to určitě doporučuji koučing, protože ten to změnit umí. Umí to změnit v té podvědomé formě. To je důležité, protože je to, jako kdyby někdo chtěl mít formu koule, ale pořád dával tu věc do hranaté formy. Bude z toho mít hranatý hranatý obsah.

 Co to pro tebe znamená rebelství?

lukas-celoud Rebelství pro mě znamená nejít s davem. To znamená, že když vnímám, že mám něco udělat, tak to udělám.

 Zuzzi, děkuji za skvělý rozhovor a přeji, ať se ti nadále daří dělat pozitivní změny v životech ostatních.

Pokud byste se se Zuzzi chtěli setkat osobně, máte příležitost na jejím meditačním kurzu v Brně 9. 8. 2016 nebo při osobních konzultacích.

Užívejte dne a nezapomeňte lajkovat naši FB stránku:

Jestli jste lační po dalších inspirativních rozhovorech, přejděte na Skutečně úspěšný Jan Petr.

1, 2

Zakladatel serveru rebelia.cz. Nositel vize a myšlenky pokojného rebelství a jeho aplikace do praktického života. Pracuje jako designer ve svobodné firmě Vitalvibe.cz


Pages: 1 2